Tecnologia ESO

Recursos per l'ensenyament de la tecnologia a l'ESO.

Informàtica 4t

Recursos per informàtica de 4t ESO.

Coordinació TAC

Material de suport per la coordinació TAC de l'institut d'Altafulla.

Recursos TIC per professors

Espai que ofereix una selecció de recursos pel professorat.

Disseny d'APP

Participem en el programa mschools que apropa el disseny d'APP als adolescents.

27 ene. 2015

Disseny de pàgines web amb wix

Wix és una plataforma que crea llocs web de manera gratuita.  No es necessari coneixements tècnics i ofereix moltes plantilles.
Us deixo alguns tutorials per anar provant:
Canal de youtube amb tutorials
Tutorial



20 ene. 2015

Mètode SCQA (Situació, Complicació, Pregunta, Resposta)

L'SCQA és, en essència, una manera d'organitzar les idees per tal que tinguin la màxima repercussió quan les transmeteu davant d'un públic.

Les 5 grans preguntes:la piràmide de les notícies (The 5 Ws)

Quan llegim una notícia al diari veiem que es centren en diversos àmbits clau. Si ho apliqueu al problema que heu descobert segur que també us serviran.

Qui – Qui són les persones afectades pel problema?
Què – Quina és la situació en la que té lloc el problema?
Quan – Quan pateixen el problema aquestes persones?
On – On pateixen el problema aquestes persones?
Per què – Per què pateixen el problema aquestes persones?



El factor VEX

 El primer que hem de saber és que els problemes interessants i realistes amb solucions aplicables a Apps per a dispositius mòbils acostumen a presentar certes característiques.

Normalment aquests problemes són:
1. Familiars: Afecten tant a persones reals que coneixeu com a vosaltres mateixos.
2. Freqüents: Esdevenen prou sovint per justificar una solució.
3. Específics: Tenen un relat clarament definit que podeu explicar.
4. Irritants: Sovint fan que la gent es posi nerviosa
5. Cars: Allò a què renuncieu si no teniu la solució representa un cost alt.
 6. Sobre la marxa: Acostuma a passar quan aneu d’una banda a l’altra; mai no podeu estar segurs de quan us trobareu amb el problema.







Definicio de les idees. Metodes d'anàlisi

Un cop triat el problema que es vol solucionar cal plantejar les idees que permetin desenvolupar la solució.
El millor procés a seguir és aplicar diferents mètodes d'anàlisi al problema triat per poder posteriorment acabar de definir la idea tenint en compte què volem que faci l'app i cap a qui va dirigida
 1. Mètodes d'anàlisi del problema.
 - Factor Vex: permet definir si el problema presenta les característiques adients per ser solucionat mitjançant una app.
 - Les 5 grans preguntes: estableix els àmbits clau del problema.
 - SCQA: permet organitzar les idees de forma que es recullin les característiques fonamentals

 2. Mapa de funcionalitats
 Recull de forma esquemàtica les funcions que ha de tenir l'app.

 3. Mapa d'escenaris

 Ajudar a definir quin són els possibles usuaris de l'app analitzant què fan quan han de dur a terme una tasca determinada. El resultat final ha de ser la descripció acurada de la idea que es vol desenvolupar.

creació de mapes conceptuals amb mind42

Segons la definició de J. D. Novak i A. J. Cañas, els mapes conceptuals són eines gràfiques per a organitzar i representar el coneixement.

És una representació gràfica que té com a objectiu plasmar les idees o conceptes que una persona té sobre un tema. Hi han molts tipus d'eines web 2.0 per crear mapes conceptuals.

En aquest cas presentem mind42. És una aplicació senzilla i útil que permet generar  mapes i esquemes conceptuals de forma online: permet afegir imatges, enllaços web, comentaris, etc. que faciliten l'organització i presentació de continguts . També  permet treballar amb altres companys. Cal registrar-se per poder utilitzar-lo. Us deixo un tutorial. Cliqueu a la imatge